الثلاثاء، 17 يوليو 2007

أمانه يانظيف إدي توكيل الزلط لعلاء

الرئيس مبارك كان في طياره هو والمدام وجمال وعلاء
فقالهم فجأه أنا هارمي ورقه بنيت جنيه وإللي تيجي عليه أنا هاسعده
ردت عليه سوزان وقالتله طب ماترمي ورقتين بخمسين وتسعد اتنين
رد جمال وقاله طب ماترمي خمس ورقات بعشرين وتسعد خمسه
رد علاء وقاله طب ماترمي عشر ورقات بعشره وتسعد عشره
رد الطيلر وقاله طب ماترمي نفسك وتسعد 75 مليون


*********************************************


الرئيس مبارك كان راقد بينازع وبيموت خلاص فاستدعي نظيف
وقاله أنا بموت يا نظيف أمانه عليك تنفذ وصيتي
قاله أنا خدّامك ياريس
قاله سوزان تسيبه تتسلي بالبلد والجمعيه بتاعتها
قاله عنيا ياريس
قاله جمال تمسكه البلد بعدي يا نظيف
قاله عنيا ياريس
قاله رجال الأعمال إصحابه سيبهم يسرقوا وينهبوا زي ماهما عايزين علشان يفضلوا ف صفه
قاله ياريس هي البلد فيها حاجه تتسرق ده الشعب بياكل زلط
قاله أمانه عليك يا نظيف تدي توكيل الزلط لعلاء


********************************************


واحد حلم حلم فاراح لشيخ علشان يفسّره
قاله خير يابني
قاله يامولانا أنا حلمت إن الرئيس جمال عبد الناصر الله يرحمه واقف وحواليه ابيض في أبيض
والرئيس السادات الله يسامحه واقف وحواليه أحمر في أحمر
والرئيس مبارك الله يقصف عمره واقف وحواليه أخضر في أخضر
الشيخ قاله
جمال عبد الناصر الأبيض إللي حواليه ده نياته الطيبه وحبه للبلد وحقه إللي إتظلم فيه
والسادات الأحمر ده باب الدم إللي فتحه علي البلد وراح ضحيته
قاله طب والأخضر بتاع مبارك ياغ مولانا
قاله يا بني ده تور الله في برسيمه


*********************************************



واحد صاحب قهوه في منطقه سياحيه
دخل عنده سايح وكان معلق صور جمال عبد الناصر والسادات ومبارك
فالسايح سأله صور مين دي
قاله ده جمال عبد الناصر قائد الضباط الأحرار إللي قاموا بالثوره
وده السادات قائد حرب أكتوبر
والتالت ده مبارك
أبو علاء
شريكي في القهوه


*************************************************



بيقولك إنه في التمانينات وأثناء مفاوضات طابا
رئيس دوله عربيه راح لبوش الأب وقاله شيلوا قواعدكم من عندي
الشعب كل وشي ومش عارف أمشي في البلد
قاله ريجان إتنازل عن شرفك وقضي معايا وقت حلو وأنا أطلع القوات
فرفض وشتمه ومشي ولما قعد فكّر مع نفسه لقي إن مفيش حل إلا كده
راح قايم رايحله
وهو داخل البيت الأبيض لقي مبارك طالع بيرفع بنطلونه وبيقول
قال عايزين ياخدوا طابا قال


**************************************************


واحد راح لشيخ قاله يا مولانا أنا بحلم بكوابيس وحشه قوي شوفلي حل يوقفها
إداله حجاب قاله حطه تحت المخده
راح حطه تحت المخده ونام ما حلمش بحاجه
فرح قوي وقال أما أفتح الحجاب أشوف فيه إيه
فتحه لقي صورت مبارك
راح واخده ورايح للشيخ
قاله إيه ده إنت حاططلي في الحجاب صورة مبارك يعني بتنصب عليا ولا إنت مبروك ولا حاجه
ودي تعمل إيه
قاله يابني ده موقف حال البلد مش هيوقف كوابيسك


***********************************************************


مبارك إستدعي نظيف علشان يتأكد من نفاقه بعد ما المغرضين دسوا كلام ضده
جه نظيف
سأله مبارك
قاله إلا قولي يل نظيف إللي أحسن أنا وإلا أحمدي نجاد
قاله إنت ياريس
قاله إزاي
قاله نجاد بيخاف من أمريكا وإنت مابتخافش
قاله طب إللي أحسن أنا وإلا أبو مازن
قاله إنت ياريس
قاله إزلي
قاله أبو مازن بيخاف من إسرائيل وإنت مابتخافش
قاله طب إللي أحسن أنا وإلا عمر إبن الخطاب
قاله إنت ياريس
قاله طب دي إزاي بقي
قاله عمر ابن الخطاب بيخاف من ربنا وإنت مابتخافش


******************************************************


مبارك كان مسافر في زياره رسميه لأمريكا مع وفد كبير من الوزرا
كان في الطياره إرهابيين أول ما طلعت إقتحموا الطياره علي مبارك وإللي معاه
لقيوهم واخدين فاكهه أورجانيك زياره لبوش
قالولهم إحنا مش هانقتلكم بس إللي معاه حاجه هانحطهاله في مؤخرته زي مابتعملوا في الإقسام في المعتقلين
نظيف كان معاه عنب
يحطولوا الحبايه وهو يضحك
يحطولوا الحبايه وهو يضحك
قالوله بتضحك علي إيه
قالهم أصل الريس معاه قصب


************************************************************


مبارك كان في السعوديه هو وياسر عرفات الله يرحمه وأثناء مأدبة العشاء الرسميه
لقي طقم المعالق دهب وحلي في عينه
حب ياخد واحده
بص كده لمح ياسر عرفات بيحط معلقه في جيبه
قالهم بصوا اللعبه الجديده دي
أنا هحط المعلقه دي في جيبي
وأطلعها من جيب ياسر


***************************************************************


مبارك راح حديقة الحيوان
دخل جبلاية القرود لقي القرد متضايق مشي
بعد أسبوع تاني راح لقيه بيضحك ومظأطط
قاله إنت النهارده مبسوط
إعملي بقي عجين الفلاحه
قاله إنت بروح أمك مخلّي دقيق في البلد


*****************************************************************




الرئيس الأمريكي جورج بوش
بعد ماسمع بإنجازات غرفة عمليات انتخابات الشوري بتاعة أحمد عز
وإنجازات الحزب الوطني في انتخابات الشوري
حلي ف عينه يبقي مستبد زي مبارك
اشمعني مبارك بيذل شعبه وبيذل الناس ويلعب في الدستور وبيحكم علي طول
فكر إزاي يعمل زيه
راح طالبه علي التليفون في مباحثات ثنائيه
وقاله أنا عايز أستعين برجالتك أحمد عز وحبيب العادلي
لأن الموضوع عندي صعب قوي ومش هاينفع فيه إلا همّا
يساعدوني في التزوير وتزفيت الدستور وأنا أوعدك أزود المعونه أما أنجح
وأديك معونه شخصيه كمان علشان أكيد مرتيك ومشروعات العيال مش مكفيه مصاريف علاج المدام ومصاريف القصر
حسني فرح بالصفقه وبعت وفد علي رأسه أحمد عز وحبيب العادلي
يوم الإنتخابات مبارك فوجئ بتليفون من بوش
رفع السماعه وقبل ماينطق نزل فيه بوش شتيمه وقلة أدب وقاله أنا تعمل معايا كده وراح قافل السماعه
قعد مبارك يضرب كف بكف
وقال العيال راحوا عملوا ايه يخرب بيتهم
وماصبرش وراح طالع ع المطار علشان يقابلهم ويطمن ويشوفهم نيلوا ايه
لقي الوفد نازل من الطياره وأحمد عز علي السلم
وبيرفع إيده ويقوله
مبروك عليك أمريكا ياريس


**************************



مبارك هو والملك عبد الله بتاع السعوديه والملك عبد الله بتاع الأردن
كانوا في طياره ورايحين يحجوا في أمريكا
الطياره وقعت بيهم فوقعوا في صحرا وتاهوا
وهما ماشيين لقيوا مصباح علاء الدين لأ مش علاء مبارك
المهم دعكوا المصباح طلعلهم العفريت قالهم مالكمش غير 6 طلبات قسموهم علي بعض
كحل واحد طلبين
الملك عبد الله بتاع السعوديه قالوا أنا جعان هاتلي كبسه
العفريت قاله والطلب التاني
قاله روحني السعوديه
الملك عبد الله بتاع الأردن قاله
أنا جعان هاتلي كباب وكفته وإزازة نبيت
العفريت قاله والطلب التاني قاله روحني الأردن
مبارك قاله أنا جعان هاتلي كشري
بعد ما خلص العفريت بيقوله الطلب التاني
قاله كماله
ههههههههههههههه طفس



*******************



مبارك وبوش كانوا في طياره
وقعوا بالطياره في المحيط الأطلنطي
الكوماندوز الأمريكي أول ما عرف راح يطلع بوش
وهما بيطلعوه قالهم مبارك في المحيط أوعي حد يطلعوا خليه يغرق بوشه العكر ده
ونرتاح منه
طلعوا علي الشط لقيوا مبارك
بيقولوله إنت طلعت إزاي
ده الكوماندوز بتوعك لسه ماعرفوش
وحتي لو عرفوا هايقولوا أحسن ومش هايسألوا فيك
قالهم أنا لقيت سمكة قرش بتلف حواليا
وخلاص هاتكلني
قلتلها إنتي مش عارفاني
أنا مبارك بتاع المنوفيه
قالتلي إتفو عليك وعلي أهلك



*****************



مبارك راح حديقة الحيوان
أول مادخل لقي القرود قاعدين ساكتين وشايلين الهم
قالهم مالكم قالوله جعانين مفيش أكل
قال هاتولهم سوداني وموز
راح علي سيد قشطه لقيه ساكت وحزين
قاله مالك قاله جعان ومفيش أكل
قال هاتوله برسيم
راح علي الأسد لقيه ساكت وحزين ومش طالعلوا صوت
قاله في إيه يا أسد أمال فين صوتك
قالهة هاييجي منين وإنتوا مجوعينا
قالهم هاتولوا لحمه
بص لقي مرات الأسد بردوا قاعده ساكته
قالها ما جبنا اللحمه
في إيه تاني يا لبوه
قالتلوا في إيه يا خول

هناك تعليقان (2):

غير معرف يقول...

حلو ودمك خفيف بس فيها شويه كلام من المفضل ما تنقال فيها كلام جارح للاخلاقوالباقي بجنن

غير معرف يقول...

تصدق فى حاجات الواحد مش عارفها بجد حاسس انه مش عايش
من الاخر حسبى الله ونعم الوكيل